Wednesday, November 24, 2010

Dunia, Oh, Dunia

Gua ada kawan. Kawan gua ni gadis. Gadis yang suka warna pink. Siapa kenal gua dan dia akan dapat teka tanpa perlu memerah otak.

Dia adalah gadis biasa yang takutkan lipas dan jenis yang sanggup berhabisan separuh hayat di kedai kasut walaupun tidak mahu beli kasut. Gadis tipikal biasa.

Dan dia juga jenis yang suka tacing. Lembu kena langgar treler, menangis. Helmet calar, menangis. Baju lambat kering, menangis. Sebab tu gua agak protective kalau dengan dia. Bukan gua saja, orang lain pun akan buat benda yang sama.

Takut nanti dia nampak ada mat rempit jatuh motor pun dia nangis. Itu yang payahnya.

Jadi agak rare untuk gadis seperti ini memberi kata-kata nasihat mahupun semangat pada mana-mana individu.

Dan lagi aneh juga, kata-kata dari dia mampu menaikkan semangat mana-mana individu.

Mungkin, dalam erti kata yang tersurat, jika gadis yang suka menangis boleh memberi kata-kata semangat kepada aku, kenapa aku yang kononnya protective pada dia tidak boleh menjadi sehebat kata-kata gadis itu?

Pelik tapi ianya selalu membantu walaupun ayatnya sekadar,

" Nak makan kasut? "

***

Minta maaf.

Kadang-kadang aku bersifat terlalu mementingkan diri sendiri. Aku ada masalah dan aku bercerita kepada barangsiapa yang perlu. Itu normal.

Dan aku berharap mereka faham situasi aku. Itu pentingkan diri sendiri.

Dunia kita mana sama. Mana mungkin anda faham jiwa aku. Anda di sana bersedia untuk mendengar pun sudah satu nikmat bagi aku.

Jadi minta maaf.

" The world doesn't revolve around me and I should be treating it like that. "

fin.

No comments: