Thursday, November 18, 2010

Dari Sepupu untuk Sepupu


Hari ini Hari Raya Aidil Adha.

Tapi hari ni adalah hari raya yang gua rasa dah terkena modenisasi.

Pertama, rumah nenek di Perlis dah pasang wireless TM. Bukan calang-calang broadband, wireless. Gua bajet lepas ni boleh la rumah nenek gua convert jadi ala-ala Starbucks. Boleh datang minum-minum sambil online.

Yang paling hebat sepupu gua.

Hari ni hari raya, pergi beraya dengan kawan-kawan gadis dan seorang jejaka. Nak pulak jejaka ni tak sempat beli tiket untuk pulang ke kampus hari ni. Jadi tidur rumah nenek gua.

Peh. Untuk pengetahuan semua, nenek gua masih belum lagi jumpa Diana Daniele, sepupu gua dah laju.

Bahagianya sepupu gua. Rasa teringin pula nak berkecimpung dalam benda-benda bahagia ni.

p/s : tiada cerita lembu-lembu yang rebah, nampak sadis pula nanti.

fin.

5 comments:

wann afzan said...

lu dh slalu kot bwk diana blk umh jmpe nenek. slalu kuar tv kn? tv lak on je kt umh nenek kn?

Nazrin Saad said...

nenek gua jarang tgk cerita melayu. kt sini semua nengok cerita arab xpun telenovela sepanyol.

say- O said...

ada sekoq lembu menggila kat taman sri derga, mengamuk dan lari jauh..pantang maut sebelum ajal.

sHieLa said...

woahh. sumpah balik lepak umah tok layan tenet. pakwe angah ke?

Nazrin Saad said...

tak raya lah kalau tak ada lembu mengamuk. haha.

umah tok ada wireless, ain dah nak bertunang. ahhh, aku tak boleh terima semua ni.