Wednesday, October 27, 2010

Final Piala Malaysia



Asyik jiwang saja dalam blog, nanti dicop pondan, maka gua beralih kepada satu isu yang lebih maskulin. Final Piala Malaysia.

Sepanjang ni gua tak pernah berminat untuk menulis tentang bola sepak Malaysia tapi bukan untuk final kali ini. Kerana final kali ini penuh dengan kontroversi. Itu gua suka.

Ini repeat final tahun lepas. Final tahun lepas gua tak tengok. Sebab gua sibuk melagho di PD, menghilangkan henset Palie dan dipecahkan cermin kereta oleh Mat Pit. Rujuk entri beach boys.

Tahun ini repeat final yang sama. Tapi tahun ini gua rasa keputusan bakal berubah. Tahun ini milik Red Warrior. Dan tahun ini gua sokong Red Warrior. Sebenarnya gua tak sokong mana-mana team, cuma kalau disuruh memilih gua akan memilih Kelantan. Sebabnya gua dah tulis dalam bentuk point form supaya lebih mudah ditafsir.

  1. Rekod pertemuan memang memihak Jang. Tapi ikut form, Kelantan lebih cemerlang.
  2. Laluan Kelantan ke final lebih susah dari laluan Negeri Sembilan.
  3. Kelantan main cantik, ikut otak bukan ikut lutut.
  4. Fan Kelantan, itu true football fan walaupun sedikit agresif kadang-kala.
  5. Kelantan ada Akmal Rizal, pemain yang pernah bermain di Strasbourg, tempat kelahiran Arsene Wenger, idola bola sepak gua.
  6. Sebagai tanda jari tengah kepada FAM dan mana-mana anti FAM.
Itu dia. Gua tak suka repeat final yang sama, dan mungkin gua tak tengok pun final ni. Tapi bola sepak kita wajah kita ye dokk?

fin.

2 comments:

PaLi3 said...

apa ketan FAM dan jang?

Nazrin Saad said...

xdak kaitan. dgn klantan byk kaitan. sbb tu gua sokong kelantan.