Wednesday, November 11, 2009

The Beach Boys + 2 Girls Eps 1

Gambar betul. Bukan hiasan.

Episod 1 : Bulat

Watak Utama :
Rolando Ortega - Jejaka kacak. Titik.
Rudy - Jejaka tiang.
Azwan Ali - Gadis kurang leher.
Abdul Mauritius - Anak polis trafik.

Watak tak ada Kaitan :
Harun Salim Bachik
Kuswadinata
Imran Ajmain


*Cerita ini adalah bukan rekaan, namun mungkin terdapat sedikit penambahan dalam jalan cerita. Nama watak bukan nama sebenar.*

....................................................

Kereta yang dipacu oleh Azwan Ali masih gigih menungkah lebuh raya menuju ke PD. Azwan Ali cuba sedaya upaya untuk memandu dengan halaju yang disahkan oleh JPJ, dan department ayah Abdul Muritius berkerja. Abdul Mauritius dengan riaknya berkata, jangan risau kalau kena saman, ayah aku kan ada.

Maka tenanglah hati kami, terutama Rudy. Tenang sehingga terlelap sepanjang perjalanan, penat barangkali. Itu lah, orang suruh ke Taman Tenaga, dia pergi Taman Universiti. Biarlah barangkali orang yang panjang memang suka perjalanan yang panjang.

Dalam sekelip mata, perjalanan mereka kian tiba di PD. Keluar saja highway PD, Abdul Mauritius dengan girang menunjukkan arah jalan kepada Azwan Ali. Ternyata beliau pakar di area PD, sama seperti kepakaran beliau dalam area rural Togo.

Sudah hampir ke hujung perjalanan, maka mereka pun terserempak dengan sekeping bulatan.

"Ambil pukul 3," kata Abdul Mauritius dengan lagak super konfiden. Sumpah macho kalau dilihat gadis-gadis berbikini yang berkeliaran di PD!

Lantas, Azwan Ali pun mengambil pukul 3. Masalahnya di sini, dia telah mengambil pukul 3 untuk unit 24 jam. Ini bermaknan Azwan Ali telah silap belok, beliau telah pusing lebih 360 darjah. Yang lebih menakjubkan beliau telah memberi signal, tapi beliau membelok pada sudut bertentangan jalan.

Menakjubkan. Kehebatan panduan drift Azwan Ali itu telah menyebabkan Rudy bangun dari tidur untuk mengata Azwan Ali. Lantas, semua ditenangkan kembali oleh Rolando yang terpaksa makan panadol akibat pening kerna drifting Azwan Ali tersebut.

Muka bulat Azwan Ali sendiri menjelaskan kemahiran memandu beliau dalam bulatan.

"Sudah la, jom pergi semayang. Berdosa jer duduk ngata Azwan Ali ni," kata Rolando.

Selesai sembahyang, Azwan Ali telah request untuk menukar co-pilot kepada Rolando yang lebih kacak, tertarik, menarik dan memang da'Bomb. Ternyata perjalanan menjadi lebih lancar selepas itu.

Dengan teknik panduan yang sama bahaya, namun dengan co-pilot yang lebih kacak, mereka berjaya sampai di kedai makan sebelah pantai. Setelah berbalah dengan pakcik pemilik kedai, maka mereka pun berjaya mengorder makanan.

Pakcik itu berjaya mengelirukan Rudy dengan berkata 'sini kan kampung, maka ada nasi goreng kampung'. Oleh itu Rudy pun minta nasi goreng seafood kerna keadaan tepi pantai. Ternyata nasi goreng seafood tak ada kerna kedai itu masih kategori kampung. Lalu mereka pun makan sambil menonton Spiderman 3 di Astro. Rolando, Rudy dan Abdul Mauritius terpaksa menahan nafas selama 3 minit setelah Azwan Ali ditalipon oleh ibunya.

Main betul-betul, makan betul. Moto yang diaplikasikan oleh Rudy dan Rolando.

Setelah kejadian makan, maka tibalah kejadian mandi dan melagho di pantai. Azwan Ali enggan mandi kerna takut dilarikan ikan paus, manakala Abdul Mauritius dan Rudy terus bersalin setelah nampak air laut dari jarak jauh. Atas kesedaran moral yang tinggi, Azwan Ali sempat candid gambar-gambar maksiat untuk diforward kepada JAiS kelak.

Opsss!!!

Mandi manda dijalankan dengan penuh hemah tanpa ada yang lemas. Tambahan pula sempat lagi mereka menanam Abdul Mauritius dalam pasir dan melakar bentuk badan ikan duyung perempuan yang punya boobs pada beliau.

Tiada banyak yang menarik terjadi kecuali Azwan Ali yang histeria melihat ketam-ketam kecil yang berkeliaran di kaki beliau.

Selesai mandi, mereka pun beredar tanpa menyedari sesuatu yang berharga telah ketinggalan.

Bersambung...

12 comments:

wann afzan said...

sila check ejaan sebelum mengutuk umat manusia..
sekian~

Anonymous said...

haish...mmg dasar rekaan btoi la,kt kedai makan tu pkck tu ckp kt wan la (not me)...

wann afzan said...

a ah..
sbnrnye pakcik tu nk wat lawak..
tp x jd coz sy tgh lapa gile..
hahahaha~

Anonymous said...

agak la...tmbahan plak dia kata dia brlakown spiderman, hahaha...

NaZZy Hall said...

pakcik 2 bajet dia mesra pelanggan dgn wat lwk bodoh dia yg xmasuk akal...

pdhal org tgh lapaq gila, so mls nk amek port...

wann afzan said...

abg nas jgn kutuk pakcik tu!!
sian die!!
*pusing kt abg palie*
a ah kn?
poyo gle pakcik tu..
tbe2 je ckp die blakon dlm spiderman..
lalalalala~

p/s : kuswadinata org kampung sy..jgn libatkn beliau dlm hal ni~

Anonymous said...

ok wan...ang menang, puas hati?

wann afzan said...

nk adiah juge...

NaZZy Hall said...

aku bg rudy sbgai adiah...

savvy??

Anonymous said...

bg naz...rudy xsesuai, coz rudy dh brpunya ye...ops

wann afzan said...

awwww

NaZZy Hall said...

geli gila~~

aku mls nk campoq~~