Thursday, October 28, 2010

Glee dan Pindan, eh, Pondan

Menonton Glee dikatakan pondan tapi menonton Step Up tak pula. Okay. Lain cerita.

Semalam gua tengok repeat Glee yang ada Neil Patrick Harris di kaca televisyen. Nampak saja adegan nyanyian lagu Dream On oleh Patrick dan Schuester (original oleh Aerosmith), abang ipar gua lekas-lekas buka videos Dream On dek Aerosmith.

Itu impak Glee sedikit sebanyak.

Jadi gua sarankan tv Malaysia buat la cerita macam Glee. Hotel Mania gua tak kira. Itu baru la cerita pondan. Lelaki pakai celak dan lip gloss then menari-nari tepi swimming pool, itu gay gila. Gua tak pelik kalau cerita pondan ni tak laku.

Kenapa gua nak cerita macam Glee ada di Malaysia? Sekurangnya, selain memartabatkan industi drama, industri muzik pun terus naik.

Sebelum ni lagu Aerosmith yang gua tahu hanya I Dont Want to Miss a Thing. Tapi impak Glee menyebabkan gua tengok lagu-lagu Aerosmith. Itu baru satu. I Want to Hold Your Hand dek Beatle versi slow, The Rocky Horrow Show, Journey. Itu semua dari Glee.

Bayangkan kalau ada drama TV yang mempromosikan kembali lagu-lagu Jamal Abdillah, Wings, Search, P Ramlee!!

Industri muzik negara kita sekarang tercemar dengan realiti TV. Cuba tengok carta Era, sampai minggu tah berapa lagu Shahir nombor satu walhal banyak lagi lagu yang lagi bagus dari lagu dia. Dan selain lagu tu, apa lagi dia ada?

Tengok Aizat. Tak menang AF, tapi apa yang dia ada sekarang. Komposer dan penyanyi. Mawi boleh buat macam tu? Lagu Mawi ada lagi top carta Era sekarang?

Itu masalahnya industri muzik kita. Kita yang buat industri kita tak tahan lama. Mati cepat. Yelah, kalau ada hero evergreen nanti AF18 dah tak laku dah la.

And trust me, I dont know since when but AF now start producing craps to the industry.

Kalau ada penerbit drama yang baca entri ni gua harap semoga ada drama muzikal berkualiti yang diterbitkan. Yang mempromosikan lagu-lagu berkualiti sepanjang zaman yang orang dah tak ingat sekarang.

Nak idea kontek gua. Add facebook.

Dan tolong. Jangan ada lagi lelaki pakai celak dan lip gloss. Euwww sangat.

fin.

4 comments:

ismeth said...

ade ke manusia tgk hotel mania..DAMN !!

@mrsyda said...

tak payah tengok glee and hotel mania.
jom GG.
'this is the secret i never tell,xoxo,gosip girl'.
*sila bayangkan intonasi.sama dengan dalam GG*

ismeth said...

booo~~mane ade org tgk gg..haha~~

@mrsyda said...

kepala hotak kau xde.
nepal tgok kot.
kau je y sebok tgok hotel mania.
hahahaa~