Saturday, October 9, 2010

Stop. Tale of Two Apek.


Apek #1

Dia : Lama tak nampak, belajar mana?
Gua : UKM.
Dia : Ouhhh, habis belajar duduk sana la? Semua budak-budak sini macam tu.
Gua : (gelak)
Dia : Ya lah, duduk sini mana boleh kaya!
Gua : (gelak sambil memerhatikan deretan kedai yang tak pernah berubah dalam 30 tahun ni. )

Wawasan tinggi apek ni. Dulu kedai jual beras, kicap dengan barang dapur saja. Sesekali boleh main tikam kat sini. Sekarang dah boleh topap, beli henset dan download lagu di sini.

Dan apek tu sendiri dah 20 tahun kat situ.

Apek #2

Gua : Nak repair henset. Boleh ka?
Dia : Boleh, boleh. Apa rosak?
Gua : Ini bila gua on, keluar putih saja. Apa rosak eah?
Dia : Oh. Ini IC dalam rosak. Bila mau ambil?
Gua : Bila boleh siap?
Dia : Esok pukul 10 boleh la.
Gua : Ini sebab apa IC leh rosak eah?
Dia : Oh, ini tak ada sebab rosak. Tiba-tiba pun boleh rosak.

Apek ni gua tak tahu ada wawasan ke tak ada. Jawapan last tu gua rasa lagi senang kalau dia jawab 'tak tau'.

fin.

1 comment:

izan_muslimin said...

haha...
selaku bdak jkees...
gua mau jwb la sbb apa ic rosak...

ic sensitif...
kena air rosak...
sng t'bkar...

punca...panas...
call lama sgt atau cas lama sgt...

bgntung pd jenis nset gak la...
hahaha....