Friday, October 1, 2010

Johari

Jangan Joe jangan. Lu laki, lu jangan buat tu.

Tapi Joe nekad. Dia nak buat juga.

Joe pergi kedai Kak Leha.

" Lu nak cari siapa " tanya kak Leha.

" Gua nak cari Masya! " kata Joe tegas.

Ahh, sudah. Joe mesti buat benda tu. Damn la Joe. Lu kan laki. Tak payah la.

Keluar saja Masya, Joe terus melaksanakan apa yang dia nak buat tu.

Dia melutut dan berkata,

" Masya, gua dah lama nak cakap ni kat lu. Masya, tolonglah kahwin dengan gua. Tolonglah. " kata Joe pada Masya.

Masya terpana. Bingung. Seluruh kedai memandang Joe.

Gua dah agak. Kan dah malu. Lu tu lelaki. Kena lah ada ego sikit.

" Lelaki kena la ada ego sikit. Baru nampak cool dan jantan. Tapi ego yang banyak pun susah jugak. Yang penting, ikhlas. Ikhlas bukan menunjukkan kelemahan tapi menunjukkan kesungguhan. "

Kata tok penghulu yang tiba-tiba berada di sebelah gua. Bila tok sampai ni???

Depan gua, Masya sedang menangis dan memakai cincin yang diberi oleh Joe.

Ceh. Pondan punya Joe. Dia pun menangis juga.

Entah bila. Entah bila aku nak menjadi seberani Joe.

Aihhhhhh~~

fin.

3 comments:

wann afzan said...

pondan

( '_' ) said...

jiwang ag!! aiisshh~~~

Nazrin Saad said...

ngeee~~ jiwang kejap2 xleh ke?