Tuesday, January 19, 2010

Jatuh Cinta dengan Kawan Sendiri


Kalau menyukai seseorang, yang mana kamu suka? Orang yang sudah lama kamu kenal atau seseorang yang tiba-tiba muncul dalam hidup?

Kalau gua, gua pilih kawan. Bukan apa dah kenal hati budi bagai. So nak ajak dating ke, makan ke senang la kan?

Contoh :

Aku : Oi Awek, minggu ni aku free. Jom ah kua dating.
Awek : Nak dating mana?
Aku : Lu tak suka tempat bising-bising kan? So kita dating perpustakaan awam dah ah. Tak pun rumah mayat. Amacam?
Awek : Okay. Sayang you!

Tengok! Kalau dah kenal senang cerita. Nak beli hadiah bestday sekali keluar saja. Tak perlu takut dia suka atau tak suka. Nak pergi makan, tak perlu risau dia tak suka makan tom yam atau pun wantan. Tak perlu.

Itu kalau bercinta dengan teman.

Macam mana pula kalau bercinta dengan bukan kawan sendiri. Yang ini susah sikit. Tapi semestinya la ada pro jugak. Tapi ini gua tak suka. Sebab tak panjang selalunya.

Okay. Macam mana pula keburukan kalau bercinta dengan teman sendiri. Senang cakap keburukan tak akan ada semasa bercinta. Sungguh. Tanya saja kawan kamu yang bercinta.

Keburukan akan muncul apabila kamu clash. Kamu kawan. Kamu bercinta. Kamu clash. Itu saja alirannya. Jarang aliran itu akan terbalik. Sebab bila kamu dah clash, susah sangat kamu mahu berkawan semula. Kalau boleh pun, sangat susah untuk menjadi seperti dulu-dulu.

Kalau dulu-dulu boleh pergi lari-lari dalam hujan sama-sama, sekarang mungkin dah segan. Sekadar Larian 1Malaysia sama-sama mungkin boleh lagi.

Point yang nak cuba aku sampaikan sangat senang. Gua sukar mengambil risiko.

Gua kenal ramai kawan. Ramai juga kawan gua yang berjaya menambat hati gua. Tapi gua risau. Gua risau kalau gua cakap 'i lap u' gua dah tak leh kawan dengan beliau. Sebab bagi gua, kawan lebih penting dari awek.

Kalau gua ada awek, paling hebat pun dia ambil berat tanya gua sihat ke tak.

Sekarang gua ada kawan, gua demam pun terjaga. Gua boleh lepak dekat Ayah Pin KTHO sampai pukul 5 pagi cerita kisah hidup gua tanpa segan. Gua juga boleh tampar tumbuk kawan gua yang seberat 53kg tanpa perlu merisaukan dia akan menangis. Gua juga boleh mengata kawan gua gemuk tanpa risau dia merajuk dengan gua dan tak bancuh teh o pada esok harinya.

Okay. Sebenarnya ini bukan entri jiwang. Ini entri untuk menghargai kawan-kawan perempuan gua. Terima kasih jadi kawan gua. Gua tau gua tak hensem, tak cool. Tapi kalau ada kawan macam lu semua, gua tak ada awek pun gua tak kisah.

p/s : dah lama tak masukkan perkataan cinta dalam entri. saja tak tulis pasal kawan laki. nanti ada yang kata gua gay lak.

Fin.

14 comments:

widda_me said...

bancuh teh o????

don worry...esok wida buat air lain..

teh o manis ket dr hari ni..


ok???

wann afzan said...

owh..
sape yg lu jatuh cinta tu bai?

kk_p!nK said...

saya masih dcc sbagai kawan kamu!! everlasting friend...(=

NaZZy Hall said...

nnt sy citer kt wann...
jgn isau eah...

thanks KK dan widda~~

zac zirwan said...

nazrin..pasni wat entry psl aku plak ke..kui3

Anonymous said...

bungek!! -fatin-

wann afzan said...

janji aaaa

NaZZy Hall said...

zirwan, xmau... aku tak gay... hahahaha

wann, tggu anda sihat lu, nnt sy citer...

wann afzan said...

dh sihat!!

NaZZy Hall said...

okay...
suh mkn ubat xmau...

majuk!

:: g3n :: said...

haha..
jiwang seyh kamu...

pasai aku xmau cita walaupun aku XKAN GAY dengan kaum seperti kamu...

sampai men tubuk2 kawan..bancuh2 ayaq..
kalah aweks beb!!

kamu skang mesra alam~~

wann afzan said...

tulis pasal gay dlu!!
br gua mkn ubat!!

NaZZy Hall said...

gua blm ada jodoh, toha...
lu dh ada, tahniah...
bila gua dh ada, gua promote dlm blog ni...
skrg, bia ah gua jiwang lu..

wann, lu dh mkn ubat kan??
hahahahha

wann afzan said...

dh!!
cite pat!!