Saturday, January 2, 2010

Ucapan Klise Selamat Tahun Baru

Okay. Hari ini 2 Januari 2010. Bukan satu tarikh yang signifikan untuk kuungkapkan ucapan ini. Tapi di atas dasar ego, di mana rakan-rakan lain mampu menulis pasal tahun baru, maka perlulah juga gua menulis pasal tahun baru 2010.
Kawan gua pernah cakap. One's birthday is just a *The F Word* day. Well, same goes to New Year la yew alls kan? Sama jua harinya, ada 24 jam. Tahun ni jatuh pada hari Jumaat, justeru lelaki-lelaki tulen kena juga pergi sembahyang Jumaat.
Jadi, kalau ia hanya sebuah hari yang biasa kenapa perlu disambut?
Kerna manusia mencari perubahan. Manusia kepingin pembaharuan.
Justeru tahun baru akan memberi suatu nafas baru dalam diri setiap manusia. Itu yang kita harapkan. Itu yang kita usahakan.
Tapi untuk berubah bukan suatu benda yang senang. Dan kita hanya manusia yang perlu mencuba walau ketentuan itu bukan dari kita jua hendaknya.
Aku?
Masih seperti diriku yang dulu. Single, gemar menhanjeng dan encem. Hahaha, tahun terakhir di UKM barangkali. Aku tak mencari perubahan dalam tahun baru ini. Aku hanya mahu mencari diri aku sendiri. Mungkin mencari bakal isteri di sepanjang perjalanan mencari identiti ini..kot.
Buat semua yang membaca, Selamat Tahun Baru. Carilah diri anda dalam Tahun World Cup ini. Yosh!
Fin.

3 comments:

widda_me said...

ada kt perlis ker?

Anonymous said...

hee...
cepat2 la kahwin...
(^_^)
-shiela

wann afzan said...

MENHANJENG???
owhh..
ok..
same laa macam LOLONG~~