Monday, January 24, 2011

Babi Pelik Gini!

Banyak benda pelik dalam dunia, dalam hidup ni. Ada orang hidup balik lepas mati. UFO atas langit. Jadi kurus lepas gemuk sepanjang hayat. Jadi billionaire muda. Orang biasa kahwin artis.

Banyak benda pelik.

Contoh benda pelik yang terasa dalam hidup gua lebih kurang macam ni.

Orang yang kita tak kenal atau baru kenal lagi senang kata terima kasih, senyum dan bersetuju dengan kita dari orang yang kita kenal.

Mungkin mentaliti. Kalau baru kenal, mungkin tengok kita baik lepas tolong dia, jadi dia mudah kata terima kasih dan hargai kita.

Orang dah lama kenal pula sebab dah lama kenal beranggapan dah lama kenal so bolehlah main pijak-pijak kepala, dan sepak ke hulu hilir sebelum berterima kasih.

Jadi tak hairan orang dah lama kenal segan nak cakap terima kasih pada kita.

Pelik kan?

fin.

4 comments:

hazal said...

mereka mungkin malu.
atau jd kebiasaan.

tak membiasakan rasa terima kasih boleh jugak.

tp apa2 pun terima kasih abg naz utk everything.

Nazrin Saad said...

hazal, benda ni lagi dalam dari ucapan terima kasih tu.

kalau aku boleh cakap direct, aku akan buat. tp aku tak biasa macam tu.

trust me, gratitude is meaningless for me. but respect and politeness? itu aku ambil peduli.

say- O said...

say-o suka ayat ni.
"actions speak louder than words"

apapun, orang melayu memang susah nak kata trima kasih.

nur wahida said...

pasni sya sopan2 eh...
xmaw ckp trima ksih,
nk ckp arigato gozaimasu bley?
bhasa N***l sya xtaw..