Monday, January 10, 2011

Fill in the Blank

Semalam berjumpa semula dengan anak saudara yang paling kecil itu. Masya ALLAH, dah besar sekarang. Kali terakhir aku berjumpa dengan anak gadis tu, mata pun tak boleh celik lagi. Sekarang, gelak pun dah pandai.

Dah besar, 4 bulan, cantik dan comel.

Sebelum balik aku cium pipi dia. Dia ketawa kecil.

Hilang saja dia dari pandangan aku sebak tiba-tiba. Anak kecil itu dah besar, di mana aku sepanjang masa ini?

****

Entah kenapa semalam aku merasakan sesuatu yang lain dalam diri. Bukan aku rasa sesuatu yang hilang, tetapi aku merasakan sesuatu mula muncul dalam diri aku.

Hati aku berdebar-debar.

Orang cakap kalau hati berdebar-debar maknanya sudah jatuh cinta. Dan cinta itu pula luas maksudnya. Dan secara konklusi aku tahu, dalam dada aku rasa kasih dan sayang, itu yang aku rasa.

Oh Tuhan, aku bersyukur. Mungkin aku tak dikurniakan susuk tubuh dan raut wajah yang kacak di pandangan masyarakat tapi aku bersyukur aku punya rasa kasih sayang yang tidak kurang hebatnya.

Aku sayang pada keluarga dan aku sayang pada kawan-kawan. Buat masa ini, aku rasa itu sudah cukup bagi diri ini untuk direinkarnasi dalam dunia yang serba korup ini.

You might dont like me cause the way I look but I have the heart that is second to none.

Dan untuk itu saja aku bersyukur.

p/s : mereka kata rasa sayang mampu merubah segalanya, kita tengok saja nanti.

fin.

3 comments:

wann afzan said...

nyanyi lagu rasa sayang boleh ubah segalanya ke?

wann afzan said...

dem ah x rply!

Nazrin Saad said...

mintak maap. gua xtau nak reply macam mana.