Thursday, December 17, 2009

Malaysia vs Vietnam : Sejarah Tercipta?

Usain Bolt, Michael Phelps dan Argentina. Tiga nama ini disebut dalam 1 nafas pada Sukan Olimpik lalu. Phelps dengan kejayaan merangkul 11 pingat emas, Bolt dengan kepantasan kilat mencatatkan 3 rekod dunia. Dan Argentina kerna berjaya memenangi pingat emas acara bola sepak lelaki.

So, bila Malaysia layak ke Final untuk berentap dengan Vietnam pada esok hari satu euphoria kembali ke Malaysia. Wah, pasukan negara berentap dalam final Sukan SEA, dah lama kita tak dengar kan?

Di saat ini juga semakin ramai orang menjadi fan FAM di dalam Facebook, mangsa terbaru adalah sahabat gua, Pejal. Buat rakyat Malaysia, itulah sokongan mereka kerna mereka tak mampu nak terbang ke Laos, nak menjerit anak tekak menyokong pasukan negara.


1st step Sukan SEA, next year gua nak menang World Cup lak-K. Raja gopal yang cuba menafikan realiti.

Untuk pasukan Malaysia, apa saja yang boleh dibuat sudah dibuat. Mengalahkan Thai dan Laos bukanlah suatu benda yang mudah. Rasanya Malaysia melalui perjalanan yang lebih sukar dari Vietnam untuk ke final ibarat kena mendaki gunung berapi 18 tingkat dulu, manakala Vietnam pula diibaratkan menaiki kereta cable naik ke puncak.

So sekarang masing-masing dah sampai kat puncak. Dah sampai puncak kena ah gocoh kan? Seperti mana yang gua baca dalam suatu blog, kemenangan dah memang milik kita sebab pemain Malaysia lagi handsome.

So, gua expect Malaysia menang. Gua harap Malaysia menang.

Tapi selalunya harapan tinggal harapan je kan?

Fin.

2 comments:

daud.montak.zakaria said...

Ermmmm...terlalu lama tak ikut perkembangan bola sepak ni..bukan ape, cume, kecewa dengan pasukan negara yang sukar sangat nak naik kembali....

Unknown said...

hahahaha
gua baru jumpe FAM kat FB la bai...
gua ingt xde...gua ingt sultan bola 2 kolot sangat...hahahahaha
gua tau lu bace sokernet kan????
hahahaha
pape pun u rawk HARIMAU MALAYA...
wat sultan bola..lu main bola kocek boleh la....

fin