Sunday, December 6, 2009

Cerita Pukul 2.27 pagi, Hari Ahad

Hari ini hari Ahad. Pakcik-pakcik yang berkemeja kolar dan bertali leher akan membasuh uniform tersebut pada hari ni. Kecuali pakcik yang memandu komuter, terpaksa juga berkorban untuk remaja masa kini yang ingin buang masa di Midvalley.

Bagi gua, aksesori katil dan bantal yang sering gua aplikasikan di setiap hari minggu sudah tak dapat gua praktikkan lagi. Hari ini pukul 9.30, gua diskusi, sekarang 2.34 gua tak tidur lagi. Biarlah, gua memang suka bajet diri gua hebat walaupun gua tau alarm henset gua tak akan gua endahkan sepertimana gua endahkan dendangan lagu Siti Nurhaliza dari bilik sebelah jam 7 pagi tadi.

Hari Ahad adalah hari yang baik untuk melakukan aktiviti yang sudah sekian lama gua tangguh, seperti tesis. Hari Ahad juga hari yang baik untuk berbincang projek yang akan dihantar esok. Hari Ahad juga hari yang baik untuk menyambut kemenangan Arsenal ke atas Stoke dan keserian Liverpool ke atas Blackburn.

Jika pakcik berkemeja kolar putih itu menanti ketibaan hari Ahad, maka gua tak rasa hari Ahad gua lain dengan hari yang lain. Ahad masih sekeping hari, lainlah kalau hari Jumaat. Hari Jumaat memang gua rasa lain sebab gua kena pergi masjid pada hari Jumaat.

Tensi gua pada hari Ahad ni.

Gua menantikan 11hb Dis. Dah hantar tesis dan semua assigment, kelas semua dah habis. Kalau ada yang nak spoil tarikh itu untuk gua, silakan. Tapi jangan pelik bila nampak gua naik brutal nanti.

Kawan gua patah tulang rusuk sebab nampak gua naik brutal. Oh, gua tertekan sebenarnya, banyak kerja. Sebab tu gua menulis. Hilang tensi gua sikit.

Gua akhiri entry gua dengan kata pepatah peribahasa gua,

"Tak guna ada hardisk baru yang beli di pcfair kalau dalam tak ada isi apa-apa, terutamanya episod One Piece terbaru"

p/s: entry merapu release tensi.

Fin.

4 comments:

Unknown said...

eyh pegi pc fair dgn wan?
owh tidak ajak saya yang sekangkang kera dgn klcc ini.

Nazrin Saad said...

mana ada aku pergi...
aku discussion spjg hari smlm...

saja ngata dia sbb dia belagak dgn aku...

wann afzan™ said...

kuang asam!!!
peribahasa tu xde kene mengena!!!!

Nazrin Saad said...

nama pon peribahasa gua...
suka ati gua ah!!