Sunday, August 16, 2009

E.G.O. v2.0

Cristiano Ronaldo = 80 Juta Pound
Sebuah Kelab Bola Sepak = 200 Juta Pound
Air Mata Seorang Lelaki = Pricelessssss

Itu kata-kata orang. Konon sebab seorang lelaki macho pasti susah untuk menangis. Biarlah diberikan kesakitan melampau ataupun kesedihan yang paling memeritkan. Namun, untuk menitiskan air mata, tidak sama sekali.

Dari kecil aku diajar sedemikian. Jangan tonjolkan perasaan pada orang. Nanti orang senang untuk pergunakan kita. Aku belajar untuk menyembunyikan rasa. Dalam erti kata lain, aku diajar menjadi lebih hipokrit.

Namun, semalam paksi pemikiranku seolah berhenti berjalan dan telah melakukan putaran berlawanan.

Ya. Semalam.

Hingga kini aku bertanya sebab kejadian semalam berlaku. Setiap yang aku lafazkan semua datang dari hati, tak pernah aku rancang. Tapi aku lafazkan.

Mungkin ini sebabnya.

Apabila kita menyayangi dan mempercayai seseorang, semuanya boleh berlaku. Entah. Aku sendiri tidak tahu sebabnya. Tapi aku puas.

Kata orang air mata lelaki memang mahal. Mungkin ya, mungkin tidak. Tapi sekurangnya aku telah memberikan ia pada orang yang aku rasa layak menerimanya.

Kita tak mungkin bersama selamanya. Tapi sekurangnya kita ada saat ini bersama.

Fin.

No comments: