Saturday, August 29, 2009

Aku dan Mereka

Kadang-kadang aku rasa aku bukan sebahagian dari mereka
Mereka terlalu gah
Aku di sini, compang camping baru belajar mengenal dunia

Mendengar mereka bicara
Ibarat berada di negara asing
Dengar tapi tak faham

Mereka terlalu jauh di hadapan
Kadang kala mereka berhenti untuk menunggu
Tapi sampai bila mereka akan buat begitu?

Hidup ini tak indah kalau tak punya siapa
Aku rasa aku punya mereka
Tapi, mungkin mereka terlalu jauh buatku

Ahhh, mungkin mereka bukan sebahagian dariku
Mungkin aku tak layak menjadi sebahagian dari hidup mereka
Siapalah aku?

Tapi

Kalau kita cuba memahami
Kita boleh mengenali

Mereka memang gah
Tapi mereka masih satu keluarga

Dan alhamdulillah

Aku bangga menjadi sebahagian dari keluarga itu
Keluarga yang sanggup kukorbankan segalanya

Fin.

No comments: