Monday, June 20, 2011

Drama Melayu yang Gampang!

Tajuk : Kembar Papa

Sinopsis : Mengisahkan Ash (apa jadah nama orang macam ni lahanat gua tak tau) yang bermusuh dengan Aqil di dalam kelas sehingga permusuhan memuncak apabila Aqil merampas awek Ash, Tiara. Takdir menentukan segalanya apabila ibu Ash meninggal dalam kemalangan dan Ash terpaksa tinggal dengan bapanya yang jarang berjumpa. Dan cuba teka, siapa adik beradik lain mak Ash? Betul. Aqil adalah abang Ash rupanya. Faking klise!

Sebab apa gua tengok : Sebab ada Puteri Sarah dengan Faezah Elai.

Gampang #1

Adegan dalam klinik.

Doktor : Bacaan puan Rokiah ni agak okay berbanding minggu lepas. Tapi bacaan darah macam kurang sikit.
Rokiah : Iyeke? Saya ikut arahan doktor. Saya kurangkan makan. Cuma saya makan nasi je. 3 kali sehari.

Gampang apanya makan nasi 3 kali sehari pun cerita doktor!

Gampang #2

Adegan dalam kelas masa nak hantar paperwork projek. Ash hantar paperwork lambat seminggu. Tiba-tiba....

Aqil : Saya tak setuju puan terima paperwork dia. Dateline kan minggu lepas. Kalau macam tu kami pun boleh hantar paperwork ni hari ni lah.

Tiba-tiba rusuhan dalam kelas. Semua jerit-jerit sokong Aqil. Gampang betul!

Gampang #3

Tiara : Tiara risau la, paperwork Tiara tak siap lagi ni.
Aqil : Erm, kalau camtu biar Aqil tolong buatkan.
Tiara : Betul ke ni, Aqil?
Aqil : Betul, lagipun buat apa kita nak kedekut ilmu.

FAKKKKK!!! Tolong buat tu tiru la gampang!!! Apa jadahnya kedekut ilmu, babi!!!!!

Gampang #4

Lepas baik-baik Ash dengan Aqil pun balik kolej jadi kawan baik. Tiba-tiba datang Tiara. Yang bangangnya tiba-tiba si Tiara ni maki-maki Ash. Pastu kena maki balik dengan Ash.

Lepas tu cerita habis. Gampang sungguh!

Gampang #5

Mana kembarnya pun gua tak nampak dalam drama ni!


fin.

6 comments:

wann afzan said...

sejak ble tgk drama gampang ni bro?

Nazrin Saad said...

sejak bosan macam gampang. lagipun elok juga. boleh jadi komedi.

Ismeth Azril bin Shamsuddin said...

faezah elai berlakon ekk??nice~~

wann afzan said...

komedi haram jadah. lu post kat blog banyak babi je. mane de banyak haha huhu hihi.

nanti cepat tua ah tok nek!

Nazrin Saad said...

Masa gua tengok memang gua gelak. Tambah scene makcik tu.

'Saya dah kurangkan makan, puan. Tapi saya makan nasi 3 kali sehari. '

Cakap dengan muka selamber. Bila nak tidur baru gua sedar gampang benor cerita ni.

Hafiz Al-Pazin said...

ya Allah. sakit perut aku baca entri.. nice kau olah siot. sapa lah penulis skrip gampang...haha