Sunday, November 8, 2009

The Beach Boys + 2 Girls Eps 4

Gambar sekadar hiasan.

Episod 4 : Cerminku Retak Seribu

Watak Utama :
Rolando Ortega - Jejaka kacak. Titik.
Maria - Gadis gemuk perasan kurus.
Rudy - Jejaka tiang.
Azwan Ali - Gadis kurang leher.
Abdul Mauritius - Anak polis trafik.

Watak Sampingan :
Imran - Abg polis dalam pondok
Melur - Akak polis @ calon AP
Ashraf - Gangster
Tukiman - Bata tepi kereta

Watak tak ada Kaitan :
Johny Depp
Maya Karin
Imran Ajmain

*Nama watak adalah rekaan semata-mata, jika ada kaitan dengan yang hidup atau mati adalah kebetulan. Maksudnya semua ni bukan nama sebenar diorang ah! Cerita ini dilakar menggunakan konsep yang last dulu, yang dulu last. Diinspirasikan oleh karya Star Wars. Jadi nak tau macam mana eps 4 terjadi, maka terpaksa la tunggu eps 1-3 dikeluarkan. Gua apa peduli, gua yang tulis. Mood : maintain kacak.*

....................................................

Rolando duduk diam di belakang kereta Kancil pacuan 4 roda itu. Kesian melihat Azwan yang seolah-olah berzikir ke kiri dan kanan mengikut haluan kereta. Sekejap sandar kat bahu Rolando, sekejap kt bahu Maria. Maria baru lepas makan. Jadi Maria tidak ada rasa marah langsung pada Azwan Ali. Tersengih Rolando melihat Maria.

"Eh, nak sandar?? Sandar laaa, bahu gua memang macam sport toto (sambil menyanyikan lagu Bunga-bunga Cinta dari Misha Omar)" kata Maria sambil tersengih.

Kereta meluncur laju lagi. Kegagalan Rudy dipilih sebagai calon pemandu F1 1Malaysia jelas tidak melunturkan semangat beliau untuk berlumba. Walaupun pada hakikatnya pagi itu, beliau hanya berlumba dengan diri sendiri. Abdul Mauritius, yang bapanya seorang polis trafik berkali-kali cuba menasihati Rudy.

"Beb, ko laen kali nampak selekoh tajam macam tu, jangan laju boleh tak?? Ko tarik jer handbrake ni, buat drift!" kata Abdul Mauritius sambil menegaskan tips itu diajar oleh bapanya sendiri.

Kereta meluncur laju lagi. Rolando duduk di belakang sambil ditemani Azwan Ali dan Maria. Abdul Mauritius yang di depan sibuk SMS ayah beliau menanyakan roadblock yang berdekatan. Rudy yang panjang jelas struggle cuba menghimpit kaki beliau di ruang pemandu.

Oleh kerna nutrisi badan ahli-ahli jemaah sangat kurang, maka Rolando mencadangkan supaya mereka sahur nasi lemak di Kampung Baru. Mendengar kata-kata tersebut, tanpa perlu arahan, Maria melemparkan kepala Azwan ke sisi dan menunjukkan jalan kepada Rudy.

Nak cepat sampai, kata Maria sambil tersengih-sengih dengan air liur meleleh.

Setelah memaki Abdul Mauritius yang cuba menarik handbrake di selekoh depan masjid, maka jemaah pun sampai di Kampung Baru. Maka, kereta oun diparkir oleh Rudy di hadapan sekolah rendah dengan harapan untuk mengushar awek di situ. Malangnya hari itu hari Ahad pukul 4.32 pagi.

Berikut adalah hidangan yang dilantak oleh para jemaah :

Rolando Ortega : Sebungkus nasi lemak
Azwan Ali, Rudy, Abdul Mauritius : 2 bungkus nasi lemak
Maria : 4 bungkus nasi lemak, ayam seketul, hati, daging, telur rebus

Sesudah membaca doa habis makan, mereka pun bergegas ke kereta semula. Sampai sahaja di kereta, mereka hairan melihat kehadiran Tukiman di sebelah kereta. Maria sempat menyuruh Azwan mengambil sweater beliau.

Rolando yang menyedari apa yang telah berlaku, terbeliak matanya melihat cermin kereta yang telah pecah.

@#%%%%^*^&**^&(%(%)*%(*!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Sesi mencarut terpaksa ditapis. Klu, ianya diterajui oleh Azwan Ali)

Maria sempat menyanyikan lagu Cerminku Retak Seribu demi meraikan kejadian tersebut.

Setelah memeriksa, barulah sedar bahawa Azwan marah kerna Lip Balm beliau telah hilang bersama-sama beg yang diisi dengan Lip Balm. Rolando pula hanya mampu menekap muka kerna menyedari pensil Pentel beliau telah dibawa lari dan tak mungkin kembali.

Abdul Mauritius berpura-pura pengsan apabila menyedari cermin kereta telah dipecahkan Ashraf.

"Celaka punya Asyraf!!!" jerit Abdul Mauritius setelah memastikan Ashraf tiada dalam lingkungan radius 100 meter.

Rudy yang panjang akalnya membuat keputusan untuk membuat repot polis. Manakala Rolando dan Abdul Mauritius ditugaskan untuk memberkas Tukiman yang masih konsisten berada di tepi kereta walaupun telah dipenuhi air liur bekas carutan Azwan Ali.

Sampai di balai polis, Azwan Ali terus membuat laporan pada Melur, manakala Imran pula mencadangkan kereta itu divakum supaya bebas daripada serpihan kaca dengan lagak ala-ala Casa Impian versi kereta. Bezanya beliau memegang senapang, jadi semua kata-kata beliau adalah benar-benar belaka.

Nasib Tukiman agak baik, Imran tidak mahu memberkas beliau kerna tiada cap jari beliau pada kereta tersebut. Setelah merasakan sia-sia saja memberkas Tukiman dan membawa serpihan cermin yang pecah, Rolando, Azwan, Maria dan Abdul Mauritius memandang Rudy.

Tanpa rasa bersalah, Rudy mengerahkan supaya cermin itu dibuang, walhal dia yang semangat nak bawa cermin tersebut ke balai polis tadi. Rolando terpaksa memandang Maria kerna takut Maria akan melakukan jenayah di depan balai polis dengan memaksa Rudy memakan serpihan cermin itu.

Setelah membuat repot, ahli jemaah pun cuba untuk pulang.

Sampai saja di Bangi, Azwan menjerit,

"Alamak, kunci bilik tinggal dalam beg!"

Bersambung...

8 comments:

Fatin Mazelan said...

bungek! x ngaku makan banyak!
bila pulak tolak kepala azwan??
sape yg cadangkan report polis sebenarnya???
sekolah menengah la...bukan sekolah rendah...

NaZZy Hall said...

sbb aku tau ko akan betulkan yg slh 2... skolah 2 xkisah ah, janji skolah yg ada pondok pal guard yg lampu dia nyala...

rudy kn gigih g tnya org mana balai polis, so bg je ah krdt 2 kt dia...

Hafizan said...

xbleh la...bila plak gua mencarut2 kt asyraf tu...

tp gua sgt suspek pada pakguard skolah itu...

lg 1...apa kena mengena dgn gmbr tido...gua skali pun xtido...

bkn mcm mamat tu...tido smpai t'nganga...t'lentok2 kepala...

NaZZy Hall said...

at least masa gua jd co-pilot, ada terlajak tak?
ada penambahan duit tol x?

Hafizan said...

......
(diam membisu)

wann afzan said...

urm..
no comment~

NaZZy Hall said...

ceh, tapi komen gak...

wann afzan said...

itu bukan satu komen..
trimas~