Saturday, November 14, 2009

The Beach Boys + 2 Girls Eps 3

Watak Utama :
Rolando Ortega - Jejaka kacak. Titik.
Maria - Gadis gemuk perasan kurus.
Rudy - Jejaka tiang.
Azwan Ali - Gadis kurang leher.
Abdul Mauritius - Anak polis trafik.

Watak Sampingan :
Gay Boy (GB) - Kawan Karib dalam GSC

Watak tak ada Kaitan :
Aamir Khan
NurKumalasari
Imran Ajmain

*Cerita ini adalah bukan rekaan, namun mungkin terdapat sedikit penambahan dalam jalan cerita. Nama watak bukan nama sebenar.*

....................................................

Destinasi selanjutnya adalah Alamanda. Kali ini dipandu oleh Rudy, jadi agak kurang membahayakan. Di kesempatan itu, hanya seorang saja yang tidur di sepanjang perjalanan ke Putrajaya. Hanya seorang.

Berbekalkan panduan Rudy yang sangat komitmen itu, mereka berjaya sampai di Alamanda di saat Negeri Sembilan sedang mendahului Kelantan 3-0, di samping sambutan bunga api di tempat duduk penonton Kelantan. Sesampai saja di Alamanda, mereka bergegas untuk membeli tiket wayang Pisau Cukur hasil cadangan Azwan Ali.

Malangnya tiket Pisau Cukur terlalu awal bagi diri remaja 3 orang remaja itu yakni Abdul Mauritius, Rolando dan Azwan Ali. Oh, Rudy sudah dianggap tua kerna dia sudah bertunang dan dia sangat panjang jika mahu dibandingkan dengan remaja normal. Dipendekkan cerita, mereka pun membeli tiket Inglourious Basterd yang masa tayangannya adalah pada jam 11.40pm.

Mereka membeli tiket pada jam 1030, sekejap saja jika ingin menunggu masa dewan tayangan dibuka. Seperti kata pepatah, ' macam hisap sekotak marlboro lite ja'. Namun begitu, disebabkan mereka tiada stok Marlboro Lite, maka mereka pun mengambil keputusan untuk mendendangkan 10 buah lagu di tempat Karaoke.

Yang paling menonjol sudah tentulah Azwan Ali, kecil-kecil cili api seperti kata pepatah. Rolando tidak sempat menonjolkan bakat dalam sesi karaoke kerna beliau sibuk bersms dengan jejaka kacak yang sedang memegang henset Rudy nun jauh di PD. Mata Rudy berair semula sambil menyanyikan Lagu Untukmu, namun berjaya ditenangkan oleh Abdul Mauritius.

Selesai berkaraoke, maka tibalah masa untuk bercanda dalam GSC. Tempat duduk yang telah ditempah oleh mereka adalah di tengah, sangat ideal. Memandangkan di tepi ada 2 orang jejaka yang kurang nampak di saat-saat gelap, maka Rolando terpaksa duduk di hujung kerna bimbang Azwan Ali akan meraba-raba kedua jejaka tersebut. Maklumlah, Azwan Ali kan ada history dengan mapley di Fariz Maju.

Maka movie pun bermula. Alangkah bertuahnya mereka kerna pasangan lelaki itu/Gay Boys juga merupakan pengacara Melodi versi review movie dalam panggung. Maka mereka berdua dengan gigihnya asyik mengomen setiap scene dalam movie. Selain itu, mereka turut gigih memberi respon maksimum pada setiap emosi yang ditonjolkan dalam movie. Sebagai contoh, jika scene kelakar, perlu ketawa dengan kuat sambil mengangkat kaki ke langit. Jika scene saspen, perlu berbisik 'O, My God' dengan sepenuh hati dan jiwa raga.

GB memang terbaik!! Bisik Rolando dan Azwan Ali yang memang berada bersebelahan. Bimbang ada yang akan cedera, Rolando terpaksa tidur pada kebanyakan scene movie tersebut.

Selesai saja movie, Rolando bergegas mencari kereta. Abdul Mauritius, Azwan Ali dan Rudy berasa hairan, rupanya tank Rolando sudah penuh. Dalam erti kata Melayu klasiknya, nak kencing ah!!

Azwan Ali sempat membuat lawak dengan mengajak Rolando lumba lari dengan beliau. Bimbang akan dipukul semula oleh Azwan Ali, Rolando terpaksa melupakan hasrat untuk mencubit Azwan Ali di setiap anggota badan yang berkesempatan.

Rudy, dengan gaya pemandu F1 1Malaysia yang direjek (nota : Rudy direjek menjadi pemandu F1 kerna kaki beliau tak muat masuk dalam driver seat akibat terlalu panjang) berjaya memandu ke stesen minyak berdekatan demi menunaikan hajat Rolando.

Selesai segala hajat yang ditunaikan, Maria pula sms Abdul Mauritius untuk join aktiviti melagho tersebut. Maka terpaksalah Rudy memandu ke UKM untuk menjemput Maria pula. Maria pada ketika itu sedang makan. Diulang, sedang makan.

Destinasinya seterusnya adalah Kampung Baru, yay!!

Bersambung...

4 comments:

wann afzan said...

ble nk buat episod akhir?

NaZZy Hall said...

sehari wat satu ah...
episod akhir laen sikit gamaknya...
heeee~~~

Fatin Mazelan said...

hello! minum teh o suam je ok..pandai2 je wat cite...

NaZZy Hall said...

eherm2x...
haah la paten, aku mmg wat citer...