Friday, December 10, 2010

Jalan-jalan Pusing Taman

Dah seminggu gua duduk di rumah Mak Teh gua di Penang. Sekalipun gua tak pernah keluar rumah. Biasalah, gua takut kena renjatan budaya pula. Dengar khabar angin ramai awek-awek lepak waktu petang.

Sebab tu la gua nebes.

Tapi semalam gua gagahi juga. Gua bergegas pergi ke padang yang berdekatan sambil membawa novel. Nak menunjuk pada awek kena lah high class sikit.

Tapi haram tak ada awek pun di padang. Dasar indah khabar dari rupa.

Maka gua dengan yakin bergerak pulang ke rumah setelah jam 7.

Depan rumah Mak Teh ada rumah awek. Nampak saja gua, terus dia tegur.

" Amboi, tunang Diana Daniele. "

Gua senyum pada awek tu dan melangkah masuk rumah dengan gaya Johny Depp.

***

Mesti awek tu teruja nampak gua buat gaya Johny Depp.

fin.

4 comments:

~**Raw Honey**~ said...

Johnny Depp ade gaya jalannye ke?x tau pun =_=

Saya Arif said...

gaya Johny Depp bjln dlm Pirates of Caribbean?

wann afzan said...

pengaruh tv!!

Nazrin Saad said...

kah! kah! kah! ni pengaruh muvie ah, bukan tv! tv tu lu sorang je.