Friday, November 13, 2009

The Beach Boys + 2 Girls Eps 2

Yay!! Mari mengira bulan oleh saudari Y2K! Januari, Februari...
Gambar sekadar hiasan...

Episod 2 : Romantika Yang Indahnya Persis Pantulan Bulan Purnama di Air Laut Yang Sejuk Melambai

Watak Utama :
Rolando Ortega - Jejaka kacak. Titik.
Rudy - Jejaka tiang.
Azwan Ali - Gadis kurang leher.
Abdul Mauritius - Anak polis trafik.

Watak Tambahan :
Y2K - Sang Pengira Bulan Gregorian yang tak mecet

Watak tak ada Kaitan :
Harun Salim Bachik
Ebby Yus
Imran Ajmain

*Cerita ini adalah bukan rekaan, namun mungkin terdapat sedikit penambahan dalam jalan cerita. Nama watak bukan nama sebenar.*

....................................................

Selesai mandi laut, maka Rudy, Abdul Mauritius dan Rolando pun bergegas ke rumah mandi awam kerna mereka perlu mandi air paip untuk mengelakkan kurap, kayap, panau dan lain-lain yang sewaktu dan menjijikkan. Seperti yang dijangka, mandi di rumah tumpangan awam tidak mengambil masa yang terlalu lama.

Kecuali Rudy yang mengambil masa hampir sejam untuk mandi. Rolando merasakan bahawa Rudy adalah seorang pondan kerna mandi terlalu lama. Namun Abdul Mauritius membela Rudy dengan berkata tubuh badan Rudy yang panjang seperti itu memang memerlukan isipadu air yang tinggi untuk membasahi badan beliau.

Selesai saja mandi, Rudy mula menggelabah. Ingatkan air sudah masuk telinga Rudy tetapi rupanya Rudy telah kehilangan 2 keping henset yang beliau sayangi. Disebabkan itu, Rudy telah memaksa Azwan Ali untuk memandu semula ke pantai tempat mereka bercanda tadi untuk mencari henset yang hilang walaupun pada hakikatnya jam sudah menunjukkan pukul 8 malam di saat itu.

Oleh kerna mata Rudy sudah berair, maka Azwan Ali pun menunaikan permintaan Rudy itu. Sampai saja di pantai itu, Rudy segera bergegas mencari henset beliau sambil ditemani oleh siapa lagi kalau bukan Abdul Mauritius. Mereka segera bergegas ke tempat gelap untuk mencari henset tersebut sambil diekori oleh Rolando dan Azwan Ali di belakang.

Apa yang mereka buat di dalam gelap tidaklah pula diketahui oleh Rolando dan Azwan Ali. Namun yang pastinya tiada henset ditemui di tempat gelap tersebut.

Selesai saja mencari, maka Azwan Ali menyuruh Rudy memandu ke tempat makan yang berdekatan kerna masing-masing sudah lapar. Abdul Mauritius masih tegar menjadi co-pilot Rudy, sementara Rolando dan Azwan Ali hanya mampu memerhati kisah romantika mereka dari seat belakang.

Rudy telah membawa mereka ke kedai ikan bakar yang tersohor di PD. Jadi, sah-sah la mereka makan ikan bakar di situ. Makan ikan bakar bersama sambal yang agak pedas, namun Azwan Ali gigih mengulang kata-kata ini.

"Pedas ke?? Tak lah!!"

Ikan bakar yang kapasiti untuk 6 orang makan selesai dilantak hanya oleh 4 orang dengan peratusan pemakanan adalah seperti berikut: 20% Rudy, 20% Abdul Mauritius, 20% Rolando dan 40% Azwan Ali.

Sambil makan, mereka sempat menganjeng saudari Y2K, yang juga merupakan rumet saudari Azwan Ali yang malangnya tidak ikut pada hari keramat itu. Masih diingat lagi mesej yang dihantar Rolando pada Y2K.

"Y2K, tau tak mana restoran seafood yang berdekatan? Kami dah penat mandi laut ni."

Kesian Y2K. Namun kisah ini masih belum tamat di sini. Kalau Y2K mau dengki, bukan di sini tempatnya.

Dengan membawa perut yang kekenyangan, mereka bergegas ke destinasi seterusnya.

Bersambung...

6 comments:

wann afzan™ said...

episod ni byk kejadian romantis oleh rudy dan abdul..
smoga hubungan berkekalan~

Anonymous said...

haish, sabo jo la...

wan, nk bwt cmna...kami dtg xbrteman...klu kami dtg brteman mmg dh lupa hampa dh aih, kami brsama2 teman kami just brcanda brsama2

Nazrin Saad said...

tak paham apa yg palie cuba katakan...dtg 4 org pn kira xberteman gak ke??

p/s: minta translator tolong translatekan...

wann afzan™ said...

urm..
sriusly,mmg x phm pe yg abg palie ckp..

PaLi3 said...

haish..mjur la ijan xdak, klu dak mmg dh bwt pakatan...

wann afzan™ said...

pakatan mende?
ntah2 abg ijan pun x phm..
ngahahahaha~