Sunday, November 15, 2009

The Beach Boys + 2 Girls Epilog

Epilog : End of the Horizon

Watak Utama :
Rolando Ortega - Jejaka kacak. Titik.
Maria - Gadis gemuk perasan kurus.
Rudy - Jejaka tiang.
Azwan Ali - Gadis kurang leher.
Abdul Mauritius - Anak polis trafik.

Watak tak ada Kaitan :
Imran Ajmain

*Cerita ini adalah bukan rekaan, namun mungkin terdapat sedikit penambahan dalam jalan cerita. Nama watak bukan nama sebenar.*

....................................................

"Saya letak kunci dalam beg! Mana tau beg kena curi," kata Azwan Ali dalam nada yang paling cemas boleh dibayangkan.

Dan pada masa itu, semua individu berasa kasihan dengan tragedi yang menimpa Azwan Ali. Maria sempat memberi nasihat dengan berkata,

"Kita nak breakfast kat mana ni?"

Maria memandu laju dengan penuh berhemah. Rolando yang berada di belakang menerima angin-angin pagi berkat cermin yang telah dipecahkan oleh Ashraf. Dalam kereta memang sumpah smart, macam iklan head and shoulder. Dah keluar, sila bayangkan ini. Seorang lelaki kacak yang belum mandi dan tidur dengan rambut yang serabai. Seksi kan?

Disebabkan keadaan cermin yang tidak mengizinkan, mereka terpaksa pulang dan menukar kenderaan. Kancil sewa yang sudah dimusnahkan Ashraf itu terpaksa ditukar dengan Kenari Maria. Lantas Rudy mencadangkan supaya mereka bersarapan di pasar.

Malas menghalang impian Rudy, maka mereka pun bergegas ke pasar untuk bersarapan. Memandangkan nasi lemak masih belum tersedia pada masa itu, mereka sempat pergi menonton hidupan laut yang dijual di pasar.

Tiada banyak kejadian yang terhasil di gerai makan. Hanya makan. Sekali lagi Maria mencatat keputusan tertinggi dalam senarai consumer makanan. Setelah makan nasi lemak di Kampung Baru dan Aamir Ali Maria masih lagi berupaya makan Putu Mayam di pasar. Yang lain hanya boleh memerhati dengan rasa dengki.

Setelah membuat perancangan mengenai cara penyelesaian mengenai masalah cermin kereta yang sudah tinggal kenangan itu. Akhirnya keputusan diambil untuk menelefon syarikat sewa kereta dan meminta pendapat akak syarikat tersebut.

Cadangan Rudy bahawa dia mahu pergi menghantar kereta bersama Abdul Mauritius telah direjek memandangkan Azwan Ali bertegas perlu pergi selepas selesai memecahkan laci.

Sampai saja di bilik, Azwan Ali pun menunaikan hajat beliau untuk memecahkan laci yang telah kehilangan kunci itu. Setelah setengah jam bertungkus-lumus akhirnya Azwan Ali mesej Rolando untuk meminjam pemutar skru. Disebabkan kesian, Rolando pun meminjamkan pemutar skru pinjam itu kepada Azwan Ali. Kelihatan semasa meminjamkan pemutar skru, mata Azwan Ali penuh dengan unsur-unsur keyakinan bahawa beliau dapat memecahkan laci. Oleh disebabkan kesungguhan yang terpancar di mata Azwan Ali, maka Rolando pun menjadi segan untuk menegur Azwan Ali pada masa itu.

Selesai segala urusan, mereka terpaksa membayar RM160 untuk cermin yang pecah, dan Azwan Ali pun sempat pergi membeli botol air dan lip balm.

Pada malam itu, sambil melihat Chelsea membelasah Man Utd, maka mereka pun menyelesaikan hutang mereka yang sudah tertunggak.

Begitulah sedikit sebanyak kisah adventur 4 sekawan + seorang gadis Pandan Jaya. Penuh dengan tragedi walaupun hanya 24 jam.

Rudy : Henset hilang. Tak diendahkan A. Mauritius.
Azwan Ali : Lip balm hilang. Kereta yang disewa kene pecah.
Rolando : Pensil hilang. Terpaksa tahan kencing dalam GSC.
A.Mauritius : Jadi co-pilot yang paling teruk dalam sejarah. Tak diendahkan Rudy.
Maria : Dia join terus kereta kena pecah.

Banyak tragedi. Dan banyak kenangan. Azwan Ali ada bertanya,

"Menyesal tak ikut?"

Entah, rasanya gua tak perlu tulis untuk memberitahu jawapan untuk soalan tu kan?

Kadang-kadang tak perlu kita mencari kerna apa yang kita hajati sudah di depan.


Fin.

6 comments:

wann afzan™ said...

org mesti x phm kejadian time sy pinjam skru driver abg nas..
so, bagus ahh..
jgn bg sape2 phm!!
ngahahahahaha~

Nazrin Saad said...

kalau ada yg phm msti sbb ko dh cite kt die kn????

Unknown said...

owh aku faham~....

Nazrin Saad said...

waaaahhh, apa yg ko phm maria??

wann afzan™ said...

fatin phm pe?
huhuhuhuhu...

dinda said...

jap weiiii

konpius la rekaan ke bbtul nh?
wujud ke org2 nh?
nmpak gaya cm xleh phm aje?
okai... *pitam