Tuesday, July 14, 2009

Penat Mendaki

Karim dah jauh mendaki bukit tu. Tapi tak juga sampai ke puncak. Dah dekat seminggu Karim mendaki. Bajet la. Kalau tinggi sangat, baik bagi nama gunung, jangan bagi nama bukit. Dari segi nomenclature sendiri dah silap.


Namun, apakan daya Karim nak sangat tengok sunset kat puncak bukit tu. Dan Karim akan terus mendaki. Mendaki dan mendaki. Walaupun Karim seekor siput babi.


Kerna dalam prinsip hidup Karim, "Jangan mengalah, meskipun anda seekor siput babi"...

2 hari selepas tu, hujan turun. Karim mati tergelincir dalam gaung. Sebelum mati dia sempat lihat cahaya jingga di horizon.
___________________________________________________________________________
Aku dah separuh jalan praktikal. Dah penat. Dah tepu. Tapi aku akan gagahkan jua menempuh 45 hari yang akan mendatang ini. Dan aku pastinya tak akan mengalah meskipun aku seekor siput babi! Ayuh, Nazrin! Bangun, berdiri dan berlari menempuh 45 hari ini!

6 comments:

widda_me said...

owh...si pungguk dh jd siput BABI

jigsaw said...

name baru or spesis bru?
hahaha

Cik E said...

nama nak karim kan. hahaha.

NaZZy Hall said...

naper xleh karim??
mau S kah? huhuhuhu~

wida, diam!!
ak ltk buntal pn salah...

sHieLa said...

been there,done that???
awat cm penah terbaca sblum ni???
huhu

safwan ishak said...

la..aku rasa yang siput tu bukan la...
yang lepas tu..
memang betul..
10 markah..
hahah