Saturday, September 11, 2010

Drama Hari Raya

Fatin memang hot. Kaw-kaw punya hot. Ini gua cakap serius. Kalau ada orang lagi hot dari dia gua berani sunatkan apek depan rumah gua.

Dalam carta poll 'hot yang amat' di kalangan pelajar universiti baru-baru ini, Fatin mendapat 0 undi. Bukan apa, semua orang yang klik mahu tengok gambar dia masing-masing koma sebab tak dapat menerima hakikat tahap hot beliau yang terlampau.

Bukan saja tu, dia juga telah menerima pelbagai tawaran berlakon filem, namun katanya dia mahu fokus belajar saja buat masa ni.

Dah namanya hot, Fatin mestilah punya ramai kawan-kawan. Sama ada kawan yang mahu mengambil kesempatan ataupun kawan karib yakni sejati.

Ini kisah pasal kawan sejati Fatin. Arif namanya.

Arif kenal Fatin sejak minggu pendaftaran lagi. Kenal dan terus berkawan. Entah kenapa, Arif tak berkawan sebab Fatin hot atau punya kereta Kancil, Arif berkawan sebab Fatin seorang yang peramah. Agaknya otak Arif short di mana-mana atau Arif dilahirkan tanpa nafsu.

Nak dijadikan cerita, walaupun Fatin seorang yang peramah, Fatin tidak gemar bercerita mengenai hal peribadi beliau. Maka sedikit saja hal mengenai Fatin yang Arif tahu.

Suatu hari, seorang kawan Fatin, Daniel datang dari kampung untuk melawat Fatin. Daniel badannya segak, kacak dan punya bulu yang sedang-sedang di badan. Okay lah, dalam jangkauan normal juga.

Jumpa saja dengan Fatin, terus bersembang. Kebetulan ada Arif ketika sesi reunion tersebut. Wah, macam-macam cerita dibincangkan Fatin dan Daniel. Parut di dada, pondan mengorat Fatin, perut menggeleber Fatin semasa darjah 5.

Di saat itu, Arif hanya terdiam. Dada dia sakit. Dia tahu dia cemburu. Tapi, dia juga sedar. Dia langsung tak kenal Fatin. Mungkin Daniel dan Fatin lebih...

Sekarang Arif sedang makan kambing. Sebab bila Arif down Arif akan makan kambing. Oh Arif suka Fatin rupanya. Ada nafsu juga budak ni rupanya.

Di saat Arif mula down dan mahu putus asa dengan Fatin, dia teringat pesan penghulu pada beliau dalam bahasa Inggeris, (Arif ambil TESL)

" It doesnt take a lifetime to know a person. If you know her, you know her. Even it is just for 1 second. "Justify Full
If you know her, you know her. Berbekalkan kata-kata itu Arif pergi berjumpa dengan Fatin.

" Fatin. Maaf. Aku baru sedar. Aku sukakan kau. "

Fatin tersentak.

" Aku tahu. Aku tahu aku hanya kenal kau 2 tahun. Daniel dah 20 tahun kenal kau. Aku tahu aku tak tahu apa pasal kau. Aku hanya tau kau suka gigit jari bila mengantuk, makan nasi dengan kicap dan pakai baju warna kuning. 3 perkara tu saja... "

" 3 perkara? " Fatin memintas.

" 3 perkara tu saja yang kau tahu. 3 perkara tu lah yang membezakan kau dan orang lain. 3 perkara yang kau tahu adalah 3 perkara lebih dari orang lain. "

Fatin tersenyum lagi.

" Terima kasih Arif. Aku kenal Daniel 20 tahun. Tapi aku sudah 2 tahun menunggu kau luahkan kata-kata ini. Dan ya, aku suka kau juga."

fin.

6 comments:

hazal said...

errr..kenapa arip ngn fatin?
ke saya tak cukup maklumat

flowerhorn goreng said...

i want a sad ending..

Nazrin Saad said...

hari raya nk sedih2 sgt kliche, malas lah. spoil mood nanti.

saja pinjam nama fatin dan arif. xde kaitan dgn siapa2 pun.

Anonymous said...

dem! tak minta izin! nama tu der. aaaaarrrggghhh~!!! pehal apek pun ada?

Nazrin Saad said...

xde kaitan dgn siapa2 lah! kalau ada mesti aku dh tagging ko!

p/s : fatin = ppsm = hot
=)

kk_p!nk said...

nice~