Sunday, April 11, 2010

Final Piala F.A.

Petang gua tipu kawan gua. Habaq kat dia nak pi Stadium tengok bola. Padahal nak tengok di ruang siswi KDO saja. Dengan spontan dia suruh gua kirim salam kat penjaga gol Kedah. Alasan? Sebab dia kacak dan dia tinggal setaman.

Malam tu gua tengok bola. Gua tengok penjaga gol Kedah. Gua tengok penjaga gol Negri Sembilan. Gua compare.

Ceh, tak kacaklah penjaga gol Negri Sembilan. Rambut ponytail.

Selepas gol cantik Kedah, bertambah tak kacaklah beliau. Namun kedudukan seri secara tiba-tiba. Tapi mana ada risau, penjaga gol Kedah yang kacak tampil dengan beberapa save yang berkualiti tinggi sehingga tamat masa perlawanan.

Penalti pun beliau berjaya save dengan kacak. Tapi ada sorang encik pemain Kedah ni segan nak sepak masuk gol pula. Tak apa, sesudah seorang pemain Nogori sepak ke langit, penjaga gol yang kacak pun ingin mengambil sepakan.

Dalam hati gua. No hal lah. Mesti masuk. Dah la dia ni kacak, tak ada pony tail pula tu.

Sudahnya? Ke laut juga sepakan dia.

Nogori menang penalti 5-4.

Balik terus gua kontek rakan gua menyalahkan rakan setaman dia. Nak tau apa dia balas?

" Mana ada setaman, orang sebelah taman la. "

Dan-dan tak ngaku setaman.

Kacak kan orang yang tinggal sebelah taman kawan gua?

Fin.

No comments: