Sunday, June 7, 2009

Keluar Bersama Pari-pari Berwajah Bengis

Sudah lama kami berjanji untuk berjumpa. Maka, semalam aku berjumpa dengan pari-pari yang berwajah bengis itu. Nun di stesen KTM.

Berdasarkan nama, pari-pari yang berwajah bengis itu memang bengis. Dia enggan senyum walau sejenak. Tapi aku gagahkan jua. Dah aku yang nak keluar dengan dia kan.

Destinasi aku dan pari-pari yang berwajah bengis itu adalah Times Square. Kata pari-pari yang berwajah bengis itu dia mahu membeli cooler. Agaknya supaya laptop dia cool. Dalam hatiku, aku bertanya, adakah cooler untuk pari-pari yang berwajah bengis ini? Mungkin dia tidak sebengis ini jika ada cooler yang berkesan untuknya.

Sesudah itu, aku dan dia duduk. Dengan wajah bengis, pari-pari yang berwajah bengis itu berbual denganku, hal syurga dan hal kehidupan. Aku duduk mendengar, kadangkala memberi pendapat sambil menjeling kepada sayap pari-pari yang berwajah bengis itu.

Akhirnya, tibalah masa untuk kami membawa haluan masing-masing. Aku mahu pulang ke rumah. Dia mahu pulang ke syurga.

Aku senyum padanya. Dia masih lagi bengis. Dan terus terbang pulang ke syurga. Aku senyum lagi.

Minggu depan aku mau keluar lagi bersama pari-pari yang berwajah bengis. Sungguh. Aku mau.

No comments: