Saturday, May 9, 2009

Gadis Dari Sungai Petani Eps 4

Hari ni hari Ahad. Hari yang paling menggembirakan dalam hidup seseorang lelaki yang bekerjaya. Hari yang membolehkan aku berbaring dan membuihkan air liur basi di atas katil yang baru saja aku beli dari Courts Mammoth ni. Dah memang itu fungsi aku beli katil ni. Kalau tak, buat apa aku susah payah habiskan duit beli katil ni dari Courts Mammoth.

Dan semalam memang memenatkan. Budak Tina tu tak nak lepaskan aku langsung. Maaf la Tina, semalam aku tak ada mood nak ‘beriadah’. Mungkin malam ni. Lagipun katil ni kan baru saja aku beli dari Courts Mammoth. Sangat sesuai jadi teman riadah kita kan, Tina?

Tok! Tok! Tok!

Agaknya akal aku ni terlalu membayangkan fantasi ‘riadah’ bersama Tina. Sampaikan aku seolah-olah terdengar di cuping telinga ni Tina sedang mengetuk-ngetuk pintu rumahku. Merayu untuk masuk. Kepingin melihat katil yang ku beli dari Courts Mammoth. Kepingin untuk mencuba katil yang ku beli dari Courts Mammoth.

Tok! Tok! Tok!

Huh! Bukan mimpi. Bukan bayangan. Jelas aku tak bermimpi sekarang ni. Sebabnya aku dapat merasakan jelas air liur basi ni melimpah deras dari ruang tekak ke atas cadar baruku. Cadar yang aku tak beli dari Courts Mammoth, sekadar pasar malam hujung perumahan ini saja. Jadi, biarlah.

Tok! Tok! Tok!

Celaka betul. Pakistan mana yang datang jual karpet pagi-pagi buta ni? Walau jam di dinding sudah menunjukkan pukul 12.33. Biarlah, di Las Vegas, bukankah masih kategori pagi-pagi buta. Pakistan ni tak ada hak untuk menganggu tidurku.

Tok! Tok! Tok!

Aku datang la ni, sundal!

Tok! Tok! Tok!

Lahanat betul. Ketuk la. Arkitek yang mereka rumah ni memang pun mereka khas pintuk rumahku supaya mesra diketuk. Jadi pada mana-mana rakyat Malaysia yang ketagih nak mengetuk pintu, silakan ke rumah aku. Ketuk la sampai berlubang!

Siapa pula yang datang ni?

Kreakkkkk….

Pintu kubuka.

Di depanku bukanlah Tina. Jauh sekali seorang Pakistan yang cuba menjual karpet tenunan bangsanya yang mudah didapati di Jalan Masjid India.

Di depanku adalah seorang gadis berkulit sawa matang, berbaju kurung hijau, rambut paras bahu. Namun hanya tahi lalat yang melekat cantik di bibir kanan gadis itu yang menarik perhatian aku. Siapa dia ni?

“Abang, minta maaf. Boleh pinjamkan saya duit? Saya tak cukup duit nak bayar tambang teksi”

Aku dah ingat siapa gadis ni. Ya, apa dia buat kat sini?

Apa hal gadis dari Sungai Petani ni datang ke rumah aku?

No comments: