Sunday, August 7, 2011

Puasa

Bulan puasa ni bulan berkat. Bulan cover dosa. Bulan paling bersih.

Bulan puasa ni juga orang kata tak elok nak emo-emo.

****

Tapi kerja di Sekret Resipi ni memang buat gua emo.

Bukan pasal kastemer yang macam-macam. Bukan pasal bos yang macam-macam. Tapi pasal rakan sekerja yang tak berapa nak pandai.

Gua tak faham betul.

Payah benar ke kerja Sekret Resipi ni? Penat sangat ke? Gua tengok kerja bawah aircond tiap hari. Tak ada pula kena kerja bawah matahari. Tak ada lah tiap hari kena angkat kotak besar-besar.

Penat sangat ke?

Dah tu pehal tak puasa!!????

p/s : lama-lama gua kerja sini gua rasa nak lempang je sekor-sekor yang malas puasa ni. cakap pandai. bangang!

fin.

1 comment:

s a r e e z a said...

Kasi tazkirah kat diorang, Tak jalan jugakm penampao naik muka :P Sabar sabar, dugaan bulan puasa.