Tuesday, October 19, 2010

Final Stage

** entri khas untuk neutralise entri di bawah. takut nanti orang cop gua emo. tak.

Sekarang di UKM. KDO dalam konteks yang lebih spesifik.

Menyelasaikan isu tertunggak sepertimana pembayaran bil broadband adik gua. Nanti lah gua cerita pasal isu itu. Kalau gua masih punya akal yang waras dan dunia yang stabil. Sebab bila gua fikir saja pasal isu tu, gua automatik akan down. Eh tak, down to understatement. Gua rasa macam nak mati.

Abaikan perenggan atas. Entri ini berbentuk diari. Mungkin ada awek-awek cun yang berminat membaca diari gua. Mana lah gua tahu. Apa gua kisah.

Pulang pada hari Jumaat. Sedikit tertekan dan emo apabila mengetahui hardisk PC rosak sebelum ke sini. Namun gua tenang, dah 2 tahun. Dah ajal dia mungkin. Jangka hayat yang sama dengan hardisk Say O, cuma lebih 2 bulan sebab gua beli PC awal sebulan dari Say O dan hardisk Say O rosak awal sebulan dari aku.

Sampai UKM menyelasaikan isu gua. Dan damn. Terima kasih Khairul Khairiyah Khasbullah. Dia berusaha lebih dari gua untuk menolong gua. Di situ gua dah tak nak mati sebab gua tahu dalam berbillion orang di dunia ini, sekurangnya dah ada seorang yang betul ambil berat pada gua. Dan ya, sudah tentu gua akan ingat sampai mati.

Balik ke sini hanya untuk menyelesaikan isu dan berjumpa golongan kelab famili gua. Tak sangka ada persembahan teater pada hari Sabtu. Dan gua terkena tempias untuk menolong sedikit sebanyak. Tak apalah, dah memang minat.

Hari ini dapat tahu lagi jadual ramai pelajar kena dianjakkan ke hadapan atas masalah komplikasi pentadbiran. Virus dalam komputer mungkin. Kalau guna Kaspersky kan senang, ini pakai antivirus free download dari Internet memanglah.

Dan ya, timing gua sucks juga untuk berjumpa ahli kelab gua. Ramai yang sibuk dengan projek, exam, demam dan sebagainya. Sebab itu gua tak hebahkan kedatangan gua. Agak tak elok gua hegeh-hegeh ajak orang pergi berbasikal sedangkan orang ada projek yang perlu disiapkan kan?

Jumaat jumpa KK, Ahad baru sempat jumpa Wann. Dua individu yang kalau gua tak jumpa akan mengeluarkan kata-kata yang buat gua rasa macam gua penjenayah. Jadi gua mesti jumpa. Mereka sibuk. Tapi jumpa juga gua. Terharu juga gua walaupun gua faham sangat situasi mereka.

Ijan, Wawa dengan Leha, itu tiap hari pun jumpa. Ha ha ha (gelak Shin Chan kata KK). Mereka ada projek atau tidak itu gua kurang pasti. Tapi diari harian gua tak akan kosong selagi mereka tetap ada. Menghiburkan. Melalaikan. Menggembirakan. Dan at one time, mematangkan.

Minggu akhir suatu semester sebelum peperiksaan memanglah menyibukkan. Dan lagi memberi tekanan. Tak ramai yang mampu tersenyum dan ketawa. Jadi gua hanya berdoa yang terbaik untuk anda semua.

p/s : pelik. sampai di ukm dah 4 hari itu saja nama yang gua jumpa dan tulis? oh. thats because those name i mentioned above is the name that i hold highly in my heart.

fin.

No comments: